Курси дизайну – найкоротший шлях до мрії, чи марна трата часу та грошей? Де навчають практичному комерційному дизайну – на офлайн курсах в Києві чи краще пошукати уроки онлайн? 

А що роблять люди, котрим замало курсів дизайну? Зупинився прогрес в навчанні або бракує мотивації? Шо робити, куди бігти, що дивитись або читати? 

Спробуємо допомогти. 

За роки праці на ниві дизайну ми виписали для себе 7 головних принципів та уроків, якими хочемо зараз поділитися з вами. 

А найголовніше – ми можемо бути кращими. І такими ми повинні бути. Прямуймо до мрії разом!

1. Те, що схоже на геній, насправді є результатом кропіткої праці.

Коли ми бачимо ідеальний кінцевий результат, ми зазвичай не знаємо, що потрібно, щоб його досягти. Звичайно, велика робота приносить спалахи блиску. Коли бачиш приголомшливий кінцевий дизайн – думаєш собі, ого, цей дизайнер геній. Можно навіть уявити собі, як він чи вона сідає за свій стіл, відкриваючи Photoshop і поступово перекладає дивовижне бачення зі своєї голови на екран, попиваючи ромашковий чай. Так, можна припустити, що цей диво-дизайнер володіє деяким містичним талантом, якого у тебе просто не було і немає.

Але якщо зазирнути за лаштунки робочого процесу справжніх топ-дизайнерів, можна зрозуміти одну просту річ: шлях до великої роботи – це груба сила.

Якщо ви буквально випробували всі можливі варіанти, ви натрапили на найкраще рішення.

Груба сила – це не магія. Вона може навіть відчуватись чимось нетворчим та нудним. Це як дізнатися, що те, що потрібно для того, щоб бути сильним та підтягнутим, – не якась диво-дієта, а лише багато годин потовиділення у тренажерному залі. 

На шляху розвитку ваших навичок, ваш прогрес сам стає швидшим. Ви починаєте відточувати свої інстинкти, які підказують, що деякі шляхи мають менше шансів на успіх ніж інші. Згодом ви починаєте приймати рішення більш автоматично. Але щоб досягти цього рівня, кожен великий дизайнер пройшов шлях грубої сили та важкої праці. Спроба скористатися занадто великою кількістю підказок або шаблонів – це причина, чому більшість дизайнерів закінчують уповільнення свого зростання.

2. Розвиток ока – найважливіша навичка 

Наскільки хороший ваш робочий продукт, завжди буде обмежено тим, наскільки хороший ваш погляд, і під цим ми маємо на увазі ваше критичне виявлення сильних і слабких сторін дизайну. Завжди краще навчитися ставати більш критичними у кожному вимірі: продукт, взаємодія, ремесло, комунікація тощо. Навіть якщо з практичних причин ви робите компроміси щодо того, скільки часу і уваги йде в кожен з цих вимірів, ви не розумієте, де зупинитися без чіткого розуміння того, як виглядає передовий досвід.

Як можна розвинути око? Три поради:

  • Ніколи не вважайте, що ваш погляд вже “достатньо хороший”.
  • Постійно запитуйте себе на кожному етапі “Що б покращило цей дизайн?” навіть якщо ви не зможете закінчити впроваджувати ці пропозиції.
  • Завжди шукайте найкритичнішу людину, яку ви знаєте в певному вимірі (ремесло, товар тощо), щоб отримати відгуки про вашу роботу.

На практиці третій пункт важко зробити – це як дивитись запис про себе, виступаючи з промовою, – оскільки вона очевидно і достойно розкриває всі ваші прогалини. Потрібна певна хоробрість, щоб віднести свою роботу до людини, яку ви знаєте та поважаєте.

Часто небажання шукати більш критичні відгуки виходить з гордості, а не з власного бажання вдосконалити себе. Просто шукаючи перевірку, а не навчаннями довго шкодимо собі.

Так, це пастка. І вона є абсолютно хибною. Свій дизайн можна легко зрозуміти І після цього відчувати себе винятково добре продуманим. Цілком можливо зробити хорошу роботу в різних вимірах. Саме це має бути планкою, на яку ми прагнемо.

3. Самотні вовки не роблять впливові речі

Так, багато з найбільших розладів у дизайні походять з взаємодії з іншими людьми. Ви не зможете змусити інженера чи менеджера погодитися з вами, що певна особливість важлива. Іноді у вас буде зовсім інше бачення того, як щось має працювати, ніж у вашого замовника, або іншого дизайнера. Як добре було робити все впоодинці. Бути власним творчим майстром і робити те, що вважаєш правильним.

Але саме тоді приходить реальність. Що саме ви можете зробити самостійно? Без інших? Створити веб-сторінку. Створити просту програму (підтягнувши навички програмування). Створити кілька цікавих концептуальних демонстрацій. Створити власну компанію. 

Всі ці варіанти реальні, але вони не будуть вражаючими. Тому що для вражаючого результату на якомусь етапі доведеться співпрацювати з іншими. Йдеться про те, що група людей має поділитись своїм баченням, щоб ціле було більше, ніж сума його частин.

Не можна їсти свій торт самостійно, коли справа доходить до повної творчої свободи, роблячи речі великої міри. Навіть на самій вершині.

4. Дизайн має вирішувати проблеми

Ідея, що дизайн – це “вирішення проблем”, ймовірно, резонує у багатьох дизайнерів. Звичайно, це набагато ширше визначення, ніж “дизайнери роблять речі красивими”, які ми всі можемо оцінити – це вже не звичайна мудрість. 

Проблема з такою лінією мислення полягає в тому, що вона все розглядає дизайн як послугу або функцію. Це добре, якщо ви агентство. Але якщо ви дизайнер – ви варті більшого.

Річ у тому, що до вас часто ставляться як до служби. І часто ви припускаєте, що ваша роль – чекати, коли до вас прийдуть інші, які вирішують якусь конкретну проблему. Шлях до виходу з сервісу – це думка про те, які проблеми варто вирішити, і переконати інших людей у ​​цьому. 

Залучення до стратегії – це залучення до виявлення реальних проблем, пріоритетність яких із цих проблем є найбільш актуальним для вирішення зараз. Воно передбачає розуміння того, що робить бізнес успішним. Це пошук переваг вашої компанії чи команди. Віно передбачає вирішення технічних та людських обмежень.

Це важко зробити, і, чесно кажучи, це не є ключовою компетенцією дизайнерської дисципліни. Навіть найбільш досвідчені дизайнери, борються з цим. І для цього потрібно потроху відходити віж кончепцій сервісної організації.

5. Хороший дизайн – очевидний

Хороший дизайн повинен бути, очевидно, корисним людям, для яких він призначений. 

Оцінювання дизайнерських робіт слід залишати дизайнерам – це помилковий погляд. Зрештою, всі дизайнери – експерти, і тому, коли недизайнери критикують результат – це сприймається важко.

А треба лише взяти до уваги те, що люди, оцінка яких має найбільше значення, – це люди, для яких цей дизайн розробляється.

І ті люди, швидше за все, не дизайнери. Вони, мабуть, навіть не всі технічно кмітливі.

Безумовно, контекст та історія допомагають зробити більш продуктивним обговорення продукту. Але наприкінці оцінити успіх дизайну не складно. 

Зрештою, люди, для яких ми проектуємо, не мають жодного з того контексту, історії чи розуміння обмежень, з якими ми стикаємося. І все ж вони все одно приймуть рішення.

Важливо лише те, чи працює ваш дизайн на них для вирішення проблеми, яку ви мали намір вирішити.

Це дійсно досить просто.

Бонус. Комунікативні навички, це 2-кратний множник ефективності.

Найкращі дизайнери, яких ми знаємо відмінні у спілкуванні. Це тому, що вони застосовують однакові теорії дизайну виробів – уявляючи, як людина з іншого боку буде думати і відчувати себе, коли вони стикаються з дизайнерськими роботами, – щоб розповісти історію дизайну. Вони використовують просту для розуміння мову, візуальні матеріали, дошки розкадрів або анімації, щоб передати, яким буде результат ідеї.

Бути дизайнером – це як мати надсили, які дозволяють показати іншим людям майбутнє. Це неймовірна річ, яку можна зробити. Але ефективно володіти силою означає, що ваш витвір повинен поєднуватися з сильною розповіддю. І перший крок – визнання того, що чітке, лаконічне та переконливе спілкування – це ключовий навик оволодіння дизайном.

Тож, зрозумівши ці 5 нескладних уроків, ви зможете ще на крок наблизитись до бажаного результату. Це не панацея і не однозначне вирішення всіх дизайнерских дилем. Але це вже конкретні ступені до вашої мрії. Студія «AuNi» щіро бажає вам успіху та  вболіває за вас. Крокуймо до мрії разом!